بولدرینگ بامداد

بولدرینگ چیست؟

دیواره های سنگنوردی بولدرینگ یک شکل محبوب و چالش برانگیز از صخره نوردی است که در سال های اخیر محبوبیت زیادی به دست آورده است. بولدرینگ نوعی سنگنوردی است که بدون استفاده از طناب یا مهار انجام می شود.
این شکل از سنگنوردی به قدرت، چابکی و مهارت حل مسئله نیاز دارد. یکی از جذابیت های اصلی دیواره های بولدرینگ این است که برای سنگنوردانی با هر سطح مهارتی قابل دسترسی است. چه یک سنگنورد مبتدی یا یک سنگنورد با تجربه باشید، مسیرها و مشکلاتی وجود دارد که همه می توانند از آن لذت ببرند.

 

 

سنگنوردی بولدرینگ

تکنیک کلیدی ترین اصل در بولدرینگ است.  سنگنوردان باید از موقعیت بدن و حرکت خود برای حرکت در دیوار و رسیدن به بالا استفاده کنند. این اغلب شامل حرکات پویا، مانند پریدن از یک گیره به دیگری، و همچنین حرکت دقیق پا و قرار دادن دست است.
بولدرینگ همچنین به سنگنوردانی نیاز دارد که به طور استراتژیک در مورد اینکه چگونه با هر مشکلی مقابله می کنند فکر کنند و آن ها را هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی به چالش می کشد.

 

درباره بولدرینگ بامداد

بامداد از سال 1392 دیوارهای بولدرینگ را طراحی و تولید می کند. طراحی تیم تخصصی ما تنوع بی پایانی از اشکال، زوایا و ویژگی های خاص را ارائه می دهد که می تواند برای مطابقت با هر ظاهر و عملکردی که شما تصور کنید، استفاده شود. سپس مهندسان مطمئن می شوند که پروژه تکمیل شده به صورت ایمن و دقیق طراحی شده است. ما در بامداد طراحی خود را متناسب با فضای شما تطبیق می دهیم و تلاش می کنیم بهترین پیشنهاد را به شما ارائه دهیم .

الزامات ارتفاع ساختمان

حداقل ارتفاع دیواره بولدرینگ

حداقل ارتفاع توصیه شده برای دیواره های سنگنوردی در سالن ورزشی بولدرینگ، 3 متر است. دیوارهای بولدرینگ کمتر از 3 متر فقط برای استفاده کودکان توصیه می شوند.

حداکثر ارتفاع دیواره بولدرینگ

حداکثر ارتفاع دیواره بولدرینگی که ایمن باشد، 4.5 متر است. این سازه به  مکانی با حداقل ارتفاع سقف 5 متر نیاز دارد.

چگونه ارتفاع مکان خود را برای یک دیواره بولدرینگ محاسبه کنیم

اگر تقریباً 0.5 متر روی ارتفاع دیواره بولدرینگ خود اضافه کنید ،حداقل ارتفاع سقف مورد نیازتان را محاسبه کردید. عوامل خاص زیادی در طراحی و مهندسی یک دیواره تاثیرگذار است (مانند سیستم های ایمنی، تهویه و…) اما این محاسبه یک ایده کلی در مورد مکان دیواره به شما خواهد داد.

اسکلت فلزی بامداد

اسکلت فلزی

ساختار دیواره های بولدرینگ می تواند از فولاد یا چوب ساخته شود که راه حل اصلی ما فولاد است. دیواره های بولدرینگ نیازی به نقاطی با تحمل بارهای دینامیکی سنگین ندارند و ساختار ساده‌تر و سبک‌تری نسبت به دیواره های سرطناب دارند. سازه های فولادی، بسیار قوی و بادوام هستند، که آنها را به بهترین گزینه برای ساخت دیواره تبدیل می کند. در مقایسه با سایر مواد، فولاد استحکام و یکپارچگی ساختاری قابل توجهی از خود نشان می دهد و راه حلی قابل اعتماد و طولانی مدت ارائه می دهد.

انواع پنل دیواره بولدرینگ

پنل های دیواره سنگنوردی بسته به سبک طراحی و عملکردی که برای آن طراحی شده اند می توانند از پلی وود یا فایبرگلاس ساخته شوند.

پنل های پلی وود (تخته سه لا)

✓ ساخته شده از تخته سه لا قوی
✓ پوشش مقاوم در برابر آب
✓ سطح صاف یا حکاکی شده

پنل های فایبرگلاس

✓ ساخته شده از فایبرگلاس و رزین پلی استر
✓ کاملا ضد آب
✓ بادوام و در عین حال بسیار سبک وزن

جنس و نوع پنل های دیواره بولدرینگ

اگر از ده سنگنورد مختلف بخواهید که جنس پنل های یک دیواره را ارزیابی کنند، می توانید مطمئن باشید که دو بار به یک پاسخ نخواهید رسید. برخی از آنها می گویند که خوب بود، برخی می گویند که لغزنده بود، و برخی دیگر آن را خیلی خشن می دانند. با وجود این، ما موفق شدیم سطحی ایجاد کنیم که بیشترین تایید را در بین استفاده کنندگان دریافت کرده است.

برخی دیواره های ما ، بافت اصطکاکی را با پنل های نرم و صاف ترکیب می کنند. که با این سبک، می توان سنگنوردان را در برخی از بخش های دیواره به چالش کشید.

 

مقاومت پنل ها در برابر از بین رفتن

این یک ویژگی فوق‌العاده مهم است. پنل ها بخشی با بالاترین نرخ استهلاک هستند . ما معتقدیم که بافت یک دیواره نباید فرسوده شود و همچنین باید رنگ خود را حداقل 20 سال حفظ کند. به همین منظور، بامداد شیوه ای نوآورانه برای تولید محصولاتی بادوام ابداع کرده است که کیفیت محصولات را تا مدت طولانی تضمین می کند.

پنل ها مقاوم در برابر نور خورشید

دیواره های سنگنوردی اغلب در معرض نور مستقیم خورشید هستند، بنابراین ما از پوشش مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش برای لایه پایانی پنل ها استفاده می کنیم تا از رنگ پریدگی آنها جلوگیری شود. اکثر سازندگان تصور می کنند که دیواره های سنگنوردی در فضاهای بسته و بدون تابش مستقیم نور خورشید در اطراف نصب می شوند، به همین دلیل از پوشش های اپوکسی غیرمقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش استفاده می کنند. ما ترجیح می‌دهیم برعکس فکر کنیم ، به همین دلیل تمام دیواره هایی که تولید می‌کنیم می‌توانند در مکانی با نور مستقیم خورشید نصب شوند،

پوشش مقاوم در برابر کثیفی

برای محافظت از رنگ های دیوار و تمیز نگه داشتن آن تا زمانی که ممکن است ، ما یک پوشش مقاوم در برابر کثیفی ایجاد کرده ایم که از چسبیدن لاستیک کفش سنگنوردی به سطح دیواره جلوگیری می کند. با این حال، به دلیل ماهیت مواد (لاستیک نرم در تماس با سطح دیواره ) و سایر عوامل، دیواره ها به مرور زمان کثیف می شوند. بافت ما امکان تمیز کردن و نگهداری آسان سطح دیوار را فراهم می کند.

گوشه های گرد

وقتی پنل های دیواره بولدرینگ به هم می رسند ، اکثرا گوشه های تیز آنها به هم مماس می شوند. ما کشف کرده‌ایم که گرد کردن لبه‌های این پنل‌ها نه تنها از سنگنوردان محافظت می‌کند و به آنها چسبندگی نرم‌تری می‌دهد، بلکه گوشه‌ها را در برابر آسیب مقاوم‌تر می‌کند.

استحکام مهره های تی

استحکام نقطه شکست در مهره های تی، تنها الزام استاندارد آنها است. اما این کافی نیست. مهره های تی بامداد علاوه بر استحکام بالاتر ، با دو پیچ به پنل ها محکم می‌شوند و از خارج شدن آن از پنل ، حتی در صورت عدم  نصب گیره جلوگیری می‌کنند.

جایگذاری مهره های تی

ما مطمئن می شویم که همیشه به اندازه کافی، مهره های تی در اطراف گوشه ها وجود داشته باشد. تولیدکنندگان دیگر، پنل ها را از طریق قطعات چوبی به هم متصل می کنند و به همین دلیل قرار دادن مهره های تی در گوشه آنها امکان پذیر نیست. اما ما در بامداد راه حلی برای این موضوع یافته ایم و می توانیم به راحتی  مهره های تی را نزدیک لبه ها و گوشه ها قرار دهیم.

خط نگهدارنده

خط نگهدارنده . قسمتی از دیواره است که سنگنورد می تواند با چنگ زدن به آن در انتهای مسیر خود را در بالای دیواره نگه دارد،  این عنصر توسط هیچ استاندارد سنگنوردی مورد نیاز نیست، اما ما آن را واجب می دانیم و به عنوان بخشی از بسته استاندارد خود ارائه می کنیم.

پنل های چند وجهی

صفحات چند وجهی چند ضلعی تنوع بی پایانی از امکانات طراحی سه بعدی را با ظاهری مینیمال ارائه می کنند. طیف نامحدودی از ترکیب رنگ ها به هر دیوار سنگنوردی ظاهری منحصر به فرد و متمایز می دهد. پنل های مسطح و جایگذاری لازم مهره های تی ، گزینه های زیادی برای تنظیم مسیر، فراهم می کنند. این مدل از نظر اقتصادی کارآمدترین است زیرا هر چیزی که یک باشگاه سنگنوردی به آن نیاز دارد را با هزینه مناسب ارائه می دهد.

منحنی های سه بعدی

منحنی های سه بعدی اغلب در ترکیب پنل ها برای ایجاد یک ویژگی خاص در سالن های سنگنوردی استفاده می شود. بهتر است این پنل ها از فایبرگلاس ساخته شوند زیرا از نظر شکل مطلقاً هیچ محدودیتی ندارند. این پنل ها برای استفاده در محیط داخلی و خارجی مناسب اند.  اگرچه از نظر زیبایی شناسی دلپذیر هستند، اما اشکال منحنی محدودیت هایی را در تعیین مسیر ایجاد می کنند، زیرا برای بعضی گیره ها و حجم های بزرگ مناسب نیستند.

لامپ های LED

دیواره خود را با نور LED داخلی تقویت کنید.  این قابلیت به شما اجازه می دهد دیواره خود را در هر رنگی با استفاده از LED های RGB طراحی کنید.

تجسم صخره نوردی واقعی

بازگشت به صخره نوردی با بامداد.  این دیواره ها دقیقا شبیه صخره های واقعی هستند. ما برای ایجاد احساس طبیعی بودن آنها ، قالب‌ پنل های فایبرگلاس خود را، از سنگ‌های واقعی ساخته ایم. این سبک دیواره سازی، ویژگی ها و چالش های جذاب زیادی را به دیواره شما اضافه می کند . شما مس توانید با افزودن گیره های مخصوص بامداد که با فناوری بالای ضد شکستگی ساخته می شوند، طیف وسیع تری از افراد را درگیر خود کنید.

از این سبک ، علاوه بر دیواره های سنگنوردی ، می توان برای ایجاد صخره ها و تخته سنگ های مصنوعی برای محیط های بیرونی شهری مانند پارک ها، مناطق تفریحی و باغ وحش ها استفاده کرد.

پنل های شفاف

بخشی از دیوار سنگنوردی خود را با یک پنل شفاف که قابل صعود است طراحی کنید.  پلکسی و پنل های رزینی شفاف را می توان با تخته سه لا یا پنل های فایبرگلاس ترکیب کرد. هرچند این پنل ها اصطکاک کمتری نسبت به دیگر پنل ها دارند .

رنگ های استاندارد

یکی از مهمترین جزئیات دیواره سنگنوردی، طرح رنگ آن است، زیرا کل فضای سالن را تحت تاثیر قرار می دهد. بامداد از یک پالت استاندارد رنگی استفاده می کند که امکان ترکیب رنگ های متعدد، ترکیب بندی های هوشمندانه و طراحی های داخلی خلاقانه را فراهم می کند.

رنگ چوب های طبیعی

پنل‌های چوب طبیعی در ترکیب با پنل‌های تک رنگ بسیار زیبا به نظر می‌رسند و دیواره شما را جذاب می کنند. چوب های طبیعی بامداد در سه رنگ روشن، متوسط و تیره وجود دارد

رنگ روکش های چوب طبیعی

روکش های چوب طبیعی بعد دیگری به طراحی دیواره سنگنوردی می دهند. این رنگ ها جلوه دیواره شما را متحول می کنند.

سنگ طبیعی

پنل های سنگ طبیعی یک عنصر برجسته در طراحی یک سالن ورزشی سنگنوردی هستند. آنها در ترکیبی با پنل های یکدست یا چوب طبیعی جذاب به نظر می رسند سنگ طبیعی بامداد در انواع بافت ها و رنگ ها موجود است.

 

رنگ های سفارشی

رنگ های بیشتری روی دیواره خود می خواهید؟ به هر ترکیبی فکر کنید، ما می توانیم آن را محقق کنیم. فناوری ما فرصت های طراحی نامحدود، سازگاری کامل در هر پنل و اجرای عالی را امکان پذیر می کند.

تشک بولدرینگ

کفپوش مناسب همیشه یکی از مشکلات باشگاه های سنگنوردی بوده است. بامداد راه حل خود را برای این موضوع ارائه می دهد: تشک بولدر

بامداد تشک بولدرینگ خود را با طراحی چند لایه جدید ارائه می دهد که اجازه می دهد بافتی کاملاً یکنواخت در کل تشک ایجاد شود. آزمایش‌های ضربه‌ای متعدد که توسط تیم تحقیق و توسعه ما انجام شده است، نشان می‌دهد که تشک بیش از ۸۵ درصد انرژی سقوط را از بین می‌برد. بنابراین  تشک بولدر یک انتخاب عالی برای کفپوش هر باشگاه سنگنوردی بولدرینگ است.

چیدمان هوشمندانه

سقف بلندی دارید؟ می خواهید چند دیواره بولدرینگ در یک فضای کم داشته باشید؟

بامداد با یک پیشنهاد جذاب اینجاست! دیواره های دو طبقه!

فناوری بامداد به شما اجازه می دهد در یک فضا، همزمان دو دیواره بولدرینگ طراحی کنید . طراحی این دیواره های دو طبقه به این صورت است که قسمت بالایی و سقف دیواره پایینی ، منطقه فرود دیواره بالایی است. با این روش شما به شدت در فضای سطح خود صرفه جویی می کنید.

نگران ایمنی این سبک نباشید. مهندسین و طراحان بامداد با به کارگیری به روز ترین فناوری ها دوام ، ضربه پذیر بودن و ایمنی این روش را تضمین می کنند.

کاتالوگ دیواره بولدرینگ بامداد