سنگنوردی

دستگاه حمایت خودکار

دستگاه حمایت خودکار بامداد :

تجهیزات مدرن سنگنوردی انواع مختلفی دارند که در این مقاله به برسی یکی از جذاب ترین آنها یعنی دستگاه حمایت خودکار می پردازیم :

توی این محتوا چه چیزهایی را توضیح میدهیم:

حمایت اتوماتیک :

همیشه این امکان وجود که کسی همراه شما باشد تا برای صعود شما را حمایت کند . با وجود این حمایت اتومات دیگر نیاز به شخص دومی جهت حمایت فرد صعود کننده نیست و صعود کننده به تنهایی می تواندصعود خود را در زمان خود انجام دهد.

ممکن است کاهش سرعت مغناطیسی وسایلی مانند آسانسور را تجربه کرده باشید،

در یک حمایت اتوماتیک مغناطیسی دو عنصر اصلی وجود دارد:

آهنربا و موتورهای رسانا، در هنگام صعود چشمه بزرگی بنام چشمه جمع کردن، طناب را می گیرد. و این همان مکانیسمی است که باعث می شود اقدامات برگرداندن طناب بازیابی شود.

اگر سنگ نورد در هر لحظه سقوط کند طوری که در اطراف شاف پیچیده شده تمام تجهیزات داخلی را می چرخاند و یک نیروی گریز از مرکز در داخل دستگاه حمایت ایجاد می کند.

چندین آهنربا در لبه بیرونی قرقره قرار گرفته که یک میدان مغناطیسی قوی را در همه زمان ها حفظ می کند.

نحوه کار:

هنگامی که سنگ نورد فرود می آید قرقره شروع به چرخش می کند،  نیروی گریز از مرکز بازوهای رسانا را روی موتور به میدان مغناطیسی می کشد و جریان الکتریکی ریز در داخل القا می شود.

این جریان منحصر به فرد و دایرهای بنام جریان مغناطیسی ادی میدان مغناطیسی خود را به عقب روی بازوی های موتور چرخان تولید می کند که مخالف چرخش موتور است.  این پدیده ترمز جریان شیب را در حداکثر سرعت کاهش می دهد

و صعود کننده بصورت کنترل شده و در خطی صاف به پایین منتقل می شود. این حمایت با فناوری کنترل نزولی یک فرد صعود کننده طبقه بندی شده و شامل سه نوع مغناطیسی، هیدرولیک اصطکاکی می باشد.

تصویر1_23نمایداخلی حمایت اتوماتیک.

تصویر1_23نمایداخلی حمایت اتوماتیک.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از سایت ما بازدید فرمایید

 

شرکت بامداد در طول سالیان ، فعالیت خود. همواره دغدغه تولید تجهیزات و دیواره های سنگنوردی مطایق با به روز ترین تکنولوژی روز دنیا را داشته است. بر همین اساس با تکیه بر توان مهندسان داخلی و به کار گیری نیروی متخصص و کارآمد. در این مسیر قرار گرفته است. مورد تائید فدراسیون کوه نوردی و صعود های ورزشی جمهوری اسلامی ایران : فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی،

حق نوشته برای بامداد محفوظ است

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *